آموزش تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس

2021/12/30 8:04 ب.ظ

یکی از دغدغه‌های مهم مدیران وردپرسی تامین امنیت وردپرس هست که نمیشه به سادگی از کنار این موضوع عبور کرد. وردپرس به دلیل محبوبیتی که در بین سیستم‌های سایت ساز داره همواره در معرض هک و نفوذ قرار داره که استفاده از وردپرس در بسیاری از سایت‌ها هم باعث بیشتر و بیشتر شدن موضوع هک سایت وردپرسی شده است. از اونجایی که بحث امنیت یک چیز نسبی هست و نمیشه گفت یک سیستم امنیت کامل داره بنابراین لازمه از تمامی راهکارهای موجود برای افزایش امنیت در وردپرس استفاده کنید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی راه‌های تامین امنیت وردپرس بپردازم که با استفاده کردن از این روش‌ها میتونید امنیت سایت خودتون را افزایش داده و از هر گونه نفوذ و هک در سایت تا حد بسیار بالایی جلوگیری کنید. پس اگر شما هم در امنیت سایتتون دچار مشکل شدید و از سوی برخی افراد مورد حمله قرار می‌گیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با فعال کردن و اضافه کردن روش‌های امنیتی که در این مقاله با هم مرور می‌کنیم امنیت وردپرس را افزایش دهیم.

نحوه تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس

زمانی که یک سایت هک شده و مورد نفوذ قرار میگیره کلیه اطلاعات موجود در سایت مورد سرقت قرار خواهد گرفت. در بدترین شرایط برخی افراد بعد از نفوذ بدون اینکه چیزی متوجه بشید با قرار دادن کدهای مخرب در بخش‌های مختلف سایت کاری می‌کنند که اطلاعات سایت شما را به صورت دائمی استخراج کنند. در ظاهر همه چیز در سایت شما به درستی کار میکنه و مشکلی نمی‌بینید اما اطلاعات مهم سایت شما و کاربرانی که در سایتتون هستند مدام در حال درز کردن به جایی هست.

پس از همین ابتدا که شروع به نصب وردپرس می‌کنید لازمه کلیه روش‌های افزایش امنیت وردپرس را به کار ببندید و از هک سایت و نفوذ در وردپرس جلوگیری کنید. از طرفی هم تامین امنیت یک سایت صرفا محدود به سیستم مدیریت محتوا نبوده و به هاست و سرور شما هم بر میگرده که باید در سطح بالایی از نظر امنیتی قرار داشته باشد. بنابراین در قدم اول سعی کنید از هاستی استفاده کنید که امنیت بالایی داشته باشد. در مقالات بعدی به نحوه افزایش امنیت در هاست هم خواهم پرداخت.

1. به‌روز رسانی مداوم وردپرس

مهم ترین مسئله در تامین امنیت سایت‌های وردپرسی به روز بودن ورپرس و افزونه‌ها و قالب‌هایی هست که ازشون استفاده می‌کنید. تیم وردپرس مدام در حال افزودن قابلیت‌های جدید و رفع مشکلات و باگ‌های امنیتی این سیستم مدیریت محتوا است. پس وقتی وردپرس آپدیت می‌شود باید در اولین فرصت اقدام به آپدیت وردپرس بکنید. برای افزونه‌ها و قالب‌های استفاده شده هم باید به همین ترتیب عمل کرده و آنها را آپدیت کنید.

این فقط یک کپی از نوشته ای از سایت میزبانفا فقط برای تست مقالات در قالب ساویس است.

دیدگاه تان را بنویسید

نظر خود را درباره این مقاله بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *